Kommunikációs tréning
„Van, hogy a hallgatás jobb a szónál, van, hogy a szó a hallgatásnál.” (Euripidész)
Minden munkahelyen vannak kisebb-nagyobb problémák, mint például a nem megfelelő kommunikáció, ami nyílt vagy rejtett konfliktusokhoz, feszültségekhez vezethet. Mindannyian olyan munkahelyről álmodunk, ahová jó minden reggel bemenni, ahol tisztelettel és kedvesen szólnak egymáshoz a kollégák és a vezetők.
A kommunikációs tréning célja
A kommunikáció javításával, illetve a kommunikációs eszközrendszer fejlesztésével a befolyásolási készség és az interperszonális kapcsolatok javítása, az együttműködés dimenzióinak fejlesztése, ezáltal mind az egyéni, mind a csoportszintű, illetve szervezeti hatékonyság növelése.
A tréning során a szituációs gyakorlatok tanulságait átültetjük a gyakorlatba is, ami segít a tréningen tanultakat azonnal alkalmazhatóvá tenni. A videós elemzések és személyes visszacsatolások segítségével a résztvevők folyamatos visszajelzést kapnak teljesítményükről, kommunikációs stílusukról, beszédkészségükről.
A főbb tematikai elemek
- A kommunikáció alapszabályai, elmélete
- Az emberi kapcsolatok dilemmája
- A másik befolyásolásának lehetőségei
- Kérdezéstechnika
- Az aktív hallgatás technikája
- Az egy- és kétirányú kommunikáció sajátosságai
- Nyertes kapcsolat kialakítása a kommunikációban
- Pozitív visszajelzések és visszacsatolások
- A negatív, konstruktív vélemény hatékony megfogalmazása
- Verbális és nonverbális kommunikáció
- Metakommunikáció