Együttműködés és kooperáció
A tréning célja
Az alapvető viselkedésmódok tudatosításával fejleszteni a csoport hatékonyságát, javítani a hangulatot, hozzájárulni a csoport-, illetve a szervezeti célokkal való azonosuláshoz.
Célunk továbbá, hogy a tréning folyamán
- A résztvevők felismerjék az együttműködő és versenyző magatartás jellemzőit
- Elősegítsük az adott élethelyzetnek, szituációnak leginkább megfelelő viselkedési forma tudatos megválasztását
- A kooperatív attitűdöt megerősítsük
- Gyakoroljuk az érdekérvényesítő technikákat
- A bizalmi szint növekedjen a csoportban
Tematikája
A tréning folyamán az alábbi témákat járjuk körbe (a felmerülő igényektől függően):
- Hogyan hat a verseny és a rivalizálás az egyénre?
- Hogyan viselkedik a csoport versenyhelyzetben?
- A verseny motiváló ereje
- Melyek a jellemzői a győztes és vesztes csoportoknak?
További lehetséges témák:
- Mi a következménye a csoportok közötti versengésnek?
- Hogyan alakul a rivalizáló csoportok viszonya?
- Az egyéni, csoport- és vállalati érdek összehangolásának lehetőségei
- A bizalom szerepe az együttműködésben, a bizalom fogalma, jelentősége, jellemzői
- A bizalom építése és elvesztése, a bizalom hiányának következményei
- Választás az együttműködő és versenyző stratégiák között.
- Az együttműködés feltételei
Kiknek ajánljuk a tréninget, avagy milyen helyzetben érdemes alkalmazni?
- Újonnan alakított csoportok csapattá szervezésekor, vagy új csoporttagok beilleszkedésének meggyorsítására
- "Leült" teamek felrázására, motiválására, együttműködésük további fejlesztésére, a szinergia növelésére
- Csoporton belüli feszültségek kezelésére, a kooperatív magatartás kialakítására
- Csoportközi konfliktusok megoldására
- Kultúraközi kommunikáció fejlesztésére, a vélt vagy valós ellentétek feloldására (pl. vegyes vállalatok)
- Induló projektek teamjének fejlesztésére