Együttműködés és kooperáció

A tréning célja

Az alapvető viselkedésmódok tudatosításával fejleszteni a csoport hatékonyságát, javítani a hangulatot, hozzájárulni a csoport-, illetve a szervezeti célokkal való azonosuláshoz.

Célunk továbbá, hogy a tréning folyamán

  • A résztvevők felismerjék az együttműködő és versenyző magatartás jellemzőit
  • Elősegítsük az adott élethelyzetnek, szituációnak leginkább megfelelő viselkedési forma tudatos megválasztását
  • A kooperatív attitűdöt megerősítsük
  • Gyakoroljuk az érdekérvényesítő technikákat
  • A bizalmi szint növekedjen a csoportban

Tematikája

A tréning folyamán az alábbi témákat járjuk körbe (a felmerülő igényektől függően):

  • Hogyan hat a verseny és a rivalizálás az egyénre?
  • Hogyan viselkedik a csoport versenyhelyzetben?
  • A verseny motiváló ereje
  • Melyek a jellemzői a győztes és vesztes csoportoknak?

További lehetséges témák:

  • Mi a következménye a csoportok közötti versengésnek?
  • Hogyan alakul a rivalizáló csoportok viszonya?
  • Az egyéni, csoport- és vállalati érdek összehangolásának lehetőségei
  • A bizalom szerepe az együttműködésben, a bizalom fogalma, jelentősége, jellemzői
  • A bizalom építése és elvesztése, a bizalom hiányának következményei
  • Választás az együttműködő és versenyző stratégiák között.
  • Az együttműködés feltételei

Kiknek ajánljuk a tréninget, avagy milyen helyzetben érdemes alkalmazni?

  • Újonnan alakított csoportok csapattá szervezésekor, vagy új csoporttagok beilleszkedésének meggyorsítására
  • "Leült" teamek felrázására, motiválására, együttműködésük további fejlesztésére, a szinergia növelésére
  • Csoporton belüli feszültségek kezelésére, a kooperatív magatartás kialakítására
  • Csoportközi konfliktusok megoldására
  • Kultúraközi kommunikáció fejlesztésére, a vélt vagy valós ellentétek feloldására (pl. vegyes vállalatok)
  • Induló projektek teamjének fejlesztésére